piątek, 15 lutego 2013

"Kagen no Tsuki" /Haru

TYTUŁ: Kagen no Tsuki
AUTOR: Ai Yazawa
WYDAWNICTWO: Waneko

Inne informacje:
Publikowane w Japonii od 1998 do 1999 SHUEISHA Inc., Tokyo.

Kagen no Tsuki opowiada o dziewczynie, która nieszczęśliwie zakochuje się w pięknym obcokrajowcu o imieniu Adam. Mizuki postanawia zamieszkać z nim w wielkiej, pięknej (lecz ponurej) willi.
Nie będę pisać zbyt wiele o fabule, gdyż nie chcę zdradzić przebiegu wydarzeń.

Autorka jest Wam zapewne znana z takich hitów jak: Nana, Paradise Kiss i  Escape.
Wszystkie jej dzieła wyróżniają się specyficzną kreską, która osobiście nie przypadła mi do gustu, ale wiem, że ma wielu zwolenników. Co poniektóre tła wyglądają jak zwyczajne zdjęcia, ale nie odstraszają one tak jak mogłoby się wydawać. Postacie są ładnie narysowane (grunt, że nie wyglądają jak manekiny bez emocji jak w Resident Evil).
Co do ich charakterów... Ciężko mi powiedzieć, bo są naprawdę różnorodne. W pierwszym tomie przewija się dość dużo bohaterów, lecz nie sposób się pogubić.
Sam story-line jest zawiły i w jakimś stopniu (dla mnie) nie zrozumiały. Może w następnych chapterach dowiemy się czegoś więcej.
Mandze towarzyszy atmosfera tajemnic i smutku. Czytając ją czułam jakby, z każdym kolejnym dialogiem umierała we mnie jakaś część optymizmu. Na szczęście całą sytuację ratowały żarty z niższej półki (tak, mam kiepskie poczucie humoru).
Nie żałuję, że nabyłam ten tomik. Podobało mi się to, że autorka sięgnęła po trochę poważniejszy temat, ale przedstawiała go w dość przystępny dla czytelnika sposób.
MOJA OCENA: 5/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz